Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年3月30日水曜日

ポルシェカイエン955 ゲンバラ NA 5200cc ノンターボV8エンジンとやらを第三京浜高速道路にてテスト走行させました。
















Complete Rashiki vehicle of 
955 Gemballa was stocked to the AFF-1.

In turbo without from white Cayenne S 
base 4500cc of Porsche,
The exhaust amount of jewels a complete 
vehicle that seemed to bore up to 5200cc.
The immediately this 955 Gemballa complete 
in the third Keihin highway
A round-trip between Tsuzuki-Tamagawa 
was allowed to lightly test drive.
NIITO 420 to Gemballa mesh two-piece 
aluminum wheels 22-inch
Size is a little slim size of 
295 / 30R22 was have been combined.

Is thin acceleration also one tempo 
slow exhaust sound is greater the torque
If anything was mild soft tea driving performance.
Arbitrarily kick down starts if stepped 
on the accelerator riding speed
Late it was also a sense subtle engine feeling 
that sometimes no faster without.

In structure change inspection 
today was the time to the same
The two-seater white cayenne 955 of AFF-1
Was the capacity changed from continuing inspection to 
2 passengers from the four people riding on the structure change.

After the same also this either
Both cars cayenne was the replacement of the engine oil.
Gemballa is exchanged ASH of engine oil.
AFF-1 SPORTS CLASSIC 955 Cayenne S is
Riki was Mori engine oil RACE THEC 10W-60 GT-1.































































955ゲンバラのコンプリートらしき車両がAFF-1に入庫しました。
ポルシェのホワイトカイエンSベース4500ccからターボ無しで、
排気量を5200ccへとボアアップさせたらしいコンプリート車両で御座います。

ブレーキシステムはノーマル純正です。足廻りはエアサスバージョン
インテリアはSのクリームインテリアでした。中古並行車両の評価3,5点

ボンネットはカイエンSの平べったいスティールボンネットにパテ埋め仕様。

早速第三京浜高速道路でこの955ゲンバラコンプリートを
都筑〜玉川間往復を軽くテストドライブをさせました。
22 インチのゲンバラメッシュ2ピースアルミホイールに NIITO  420  
サイズは 295/30R22というややスリムなサイズが組み合わされておりました。

排気音は爆音気味で大きいのですがトルクが薄く加速もワンテンポ遅い
どちらかと言えばマイルドソフティーな走りでした。
速度に乗ってアクセルを踏めば勝手にキックダウンが始まり
遅くも無く速くも無いある意味微妙なエンジンフィーリングでした。
普通の4500ccの方が加速力もトルクも上かも知れません!

ホワイトサイクロン955  NA   カイエンS  

時期を同じにして本日は構造変更車検で
AFF-1の2シーターホワイトカイエン955を
継続車検から4人乗車から2名乗車へと
構造変更に対する定員変更でした。
3月の末でドタバタコースの横浜陸運事務局でした。

後はこのどちらも同じく
カイエン2台ともエンジンオイルの交換作業でした。
ゲンバラはASH  の粘度硬めのエンジンオイルで交換です。
AFF-1  SPORTS CLASSIC 955  カイエンSは
リキモリエンジンオイルRACE THEC  10W-60  GT-1でした。

最初はこの白カイエンS  
室内は黒いビニールレザー仕様でしたが、
957シリーズのGTS  インテリア一式を移植させました。
センターはアルカンターラ仕様のハムスターブラウンです。
エクステリアはお約束のAFF  SPORTS  CLASSIC  
955のフルコンプリート仕様にて完全武装です!


Toshifumi  Kako  




























































































































































































































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