Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年4月2日土曜日

955 制動装置の根本的な見直しと 本質的な部分でのカスタムモディファイを考える




制動装置の根本的な見直しと
本質的な部分でのカスタムモディファイを考える

ポルシェのカイエン955には
最初から純正で高性能ブレンボの6ポッドキャリパーと、
リアには4ポッドブレンボキャリパーが組み込まれております。
サイズはフロント360mmサイズのブレーキローターが採用です。
アルミの大きさやサイズが純正標準の18インチサイズであれば、
これはこれで充分問題の無い品質と製品クオリティーなのです。

隙間問題に対するポルシェ社からの提案。

アルミホイールの大きさも20インチもしくは21インチ、
さらには最近では主流が22インチアルミサイズの新時代の到来でしょうか?
制動装置もそれに伴い大口径化時代へとゆっくりと深化して参りました。

20インチが標準で採用されているポルシェカイエン955シリーズ
16台限定のハイパフォーマンスエディション500HPや、
最終モデルのターボS  521HPでは、アルミの大型化と同時に、
純正ブレーキローターも大型化されて
標準で360mmサイズの1ピースロターから、
ベルハウジング別体式構造での2ピース380mmが奢られております。

20インチのアルミでこのサイズがやはりバランス的にも限界だったのでしょう!
それでは22インチサイズのアルミインナークリアランスであればどうでしょう?
同じく正常進化論で計算すれば外径は20mm増しの400mmくらいが
適正サイズなんだと判断されるのかも知れません。

大口径ローターを追加で装着させたくても、
キャリパーのインナー円周率の限界とローター形状の組み合わせが、
メーカーの設計段階にてあらかじめ決められて御座いますから、
純正キャリパーに対応出来るローター径の拡大は、
ある程度の組み合わせ以外では装着マッチングも難しくなるのかも知れません。

957以降ではキャリパーのカタチそ両サイドが完全複合型としての、
ヘルメット形状で被せ式へと形状が変化しました。
これは円周率のエンド部が決められていて、
ローター外径の変更が出来ない専用設計になったことを意味します。

それでは初期型カイエン955に装着された標準キャリパーはどうなんでしょうか?
外径寸法が360mmのローターに対してクリアランス隙間の変更を考えてみました。
もしかしたら500HPの955ハイパフォーマンスエディションに装着されていた、
380mm用のBIG  6POD  キャリパーなら,
キャリパー両端のエンド部のクリアランス角の調整で、
外径寸法 400mm~430mmの大型ローターに対して、
マッチングとしての適合が巧く出来るのかも知れないと閃きました。

可能性は0では無い!キャリパーブラケットの問題も含めて、
試作モデルとして製品化にトライさせてみる価値はありそうです。

Toshifumi  Kako  









And fundamental review of the braking device
Given the custom modifier of an essential part

The Cayenne 955 of Porsche
And 6 pod caliper of high-performance Brembo genuine from the beginning,
4 pod Brembo caliper will have been built into the rear.
Size is the brake rotor of the front 360mm size is adopted.
If the 18-inch size and the size of the original standard of aluminum,
This is now sufficient no problem quality and product quality.

Proposal from the Porsche to the gap problem.

The size of the aluminum wheel also 20 inches or 21 inches,
What further arrival mainstream of a new era 22-inch aluminum size in recent years?
Braking device also we have been deepening to the large diameter era with it slowly.

Porsche Cayenne 955 series of 20 inches has been adopted by the standard
Of 16 cars limited and high-performance edition 500HP,
In the Turbo S 521HP of the final model, at the same time as the increase in the size of the aluminum,
It is large-sized genuine brake rotor
From 1 Pisurota of 360mm size standard,
A two-piece 380mm it is Ogora in the bell housing another body type structure.

This size with 20-inch aluminum would still was the limit to balance basis!
So what about if the aluminum inner clearance 22-inch size?
About 400mm of outer diameter 20mm widening is if the same calculation in the normal evolution
Perhaps it is determined that I'm the right size.

Sometimes you want to mount the large-diameter rotor with additional,
The combination of the limits and the rotor shape of the inner circumference rate of caliper,
Because the jewels are determined in advance by the manufacturer design stage of,
Expansion of the rotor diameter that can correspond to the genuine caliper,
Except in some degree of combination might be that it becomes difficult wearing matching.

Caliper of shape its both sides in the 957 and later as a full complex type,
Shape into a covered expression in the helmet shape has changed.
This is not the end of the pi are determined,
It means that you have become a dedicated design can not change the rotor outside diameter.

So do you do if a standard caliper attached to the initial type Cayenne 955?
Outer diameter tried to think of a change in the clearance gap to the rotor of 360mm.
It had been attached to possibly Once 500HP of 955 high-performance edition,
If BIG 6POD caliper for the 380mm,
By adjusting the clearance angle of the end portion of the caliper both ends,
For the large rotor of the outer diameter 400mm ~ 430mm,
Fit as a matching was inspiration and might be able to skillfully.

Possibility is not a 0! Caliper bracket problems including,
Worth to try the product as a prototype model it is likely.

Toshifumi Kako














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