Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年4月3日日曜日

Consider the possibility of a high-performance edition 500HP strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper  955 制動装置の根本的な見直しと 本質的な部分でのカスタムモディファイを考える











制動装置の根本的な見直しと
本質的な部分でのカスタムモディファイを考える  その2

ポルシェカイエン955黄金時代
時間も距離も歴史もそれなりに乗り続け、
重ねて参りますと純正ローターも微妙に摩耗して参ります。
そろそろ擦り減ったローターでもこの際ですから交換しないと!
そんな時に思うのが大型ローターを、
そのままの純正キャリパーを流用させて装着が出来ないものだろうか?

ターボ S  モデル 500HP & 521HPオーナーの場合。

基本的には380mmの2Pローターはポルシェ品番で管理されており、
大変高額で微妙に悩むところで御座います。
1Pローターの4倍以上の金額設定なので御座います。

専用のキャリパーブラケットを根本的に作り直し
Porsche genuine 6 pod caliperを22インチのクリアランスに合わせ、
大型サイズの2Pローターをこの際ですから製作してみようと考えております。
極端な部品変更は行わず、既存のキャリパーを流用して、
大型ブレーキローターのフィッティングという選択の提案なのです。

コストパフォーマンスに優れたこの企画は、
予算の関係上フロントだけの入れ替えでも可能なバランスを考えております。
これだけ22インチが主流になった現在では当然の対応策かと思われます。
本格的なブレーキシステムの装着からコスパに優れ制動力は確実に向上させ、
観た目にもセンス的にも理想な組み合わせを実現させたいと考えております。


個人的にお気に入りなのが、
このポルシェ純正の500HP&521HPに採用されている

Consider the possibility of a 
high-performance edition 500HP 
strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper

Consider the possibility of a 
Porsche Cayenne Turbo S final model 521HP 
strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper

カイエンターボ450HP Porsche genuine 6 pod caliperよりも大きく、
997 GT-3へ奢られているオプションPCCBブレーキに匹敵する存在。
このブレーキキャリパーの可能性を、
カイエン955の世界へ流用が可能なのか?と前向きに考えてみました。

450HPターボオーナーの場合

ポルシェのカイエン955には
最初から純正で高性能ブレンボの6ポッドキャリパーと、
リアには4ポッドブレンボキャリパーが組み込まれております。
サイズはフロント360mmサイズのブレーキローターが採用です。
アルミの大きさやサイズが純正標準の18インチサイズであれば、
これはこれで充分問題の無い品質と製品クオリティーなのです。

隙間問題に対するポルシェ社からの提案。

アルミホイールの大きさも20インチもしくは21インチ、
さらには最近では主流が22インチアルミサイズの新時代の到来でしょうか?
制動装置もそれに伴い大口径化時代へとゆっくりと深化して参りました。

20インチが標準で採用されているポルシェカイエン955シリーズ
16台限定のハイパフォーマンスエディション500HPや、
最終モデルのターボS  521HPでは、アルミの大型化と同時に、
純正ブレーキローターも大型化されて
標準で360mmサイズの1ピースロターから、
ベルハウジング別体式構造での2ピース380mmが奢られております。

20インチのアルミでこのサイズがやはりバランス的にも限界だったのでしょう!
それでは22インチサイズのアルミインナークリアランスであればどうでしょう?
同じく正常進化論で計算すれば外径は20mm増しの400mmくらいが
適正サイズなんだと判断されるのかも知れません。

大口径ローターを追加で装着させたくても、
キャリパーのインナー円周率の限界とローター形状の組み合わせが、
メーカーの設計段階にてあらかじめ決められて御座いますから、
純正キャリパーに対応出来るローター径の拡大は、
ある程度の組み合わせ以外では装着マッチングも難しくなるのかも知れません。

957以降ではキャリパーのカタチそ両サイドが完全複合型としての、
ヘルメット形状で被せ式へと形状が変化しました。
これは円周率のエンド部がデザイン的にも決められていて、
ローター外径の変更が出来ない専用設計になったことを意味します。



それでは初期型カイエン955に装着された
標準キャリパーはどうなんでしょうか?
外径寸法が360mmのローターに対して
クリアランス隙間の変更を考えてみました。

もしかしたら
500HPの955ハイパフォーマンスエディションに装着されていた、
380mm用のBIG  6POD  キャリパーなら,
キャリパー両端のエンド部のクリアランス角の調整で、
外径寸法 400mm~430mmの大型ローターに対して、
マッチングとしての適合が巧く出来るのかも知れないと閃きました。

キャリパー取り付けボルト形状も450馬力では横穴180度構造ですが
500HP&521HPに採用されている大型純正6 pod caliperは、
装着形式も縦穴90度のバイブラケット装着により延長構造だったのです。

可能性は0では無い!強耐久性キャリパーブラケットの問題も含めて、
試作モデルとして製品化にトライさせてみる価値はありそうです。

ターボモデル 500HP&521HPオーナーの場合。

AFF  high-performance edition 500HP 

strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper KIT

キャリパーの両エンドのクリアランス加工と調整
22インチに適合させた大型ブレーキローターの新規製作
955専用のインナーベルハウジングの新規製作
大口径ローター専用のAFFキャリパーブラケットの製作
専用ブレーキホースの製作とこんな計画で御座います。

ターボモデル450HPの場合は純正キャリパーから、
500HP&521HPに採用されている大型ブレーキキャリパー本体、
Porsche genuine 6 pod caliperを選択して頂く場合が御座います。



Toshifumi  Kako  


















































































And fundamental review of the braking device
Part 2 to think about the custom modifier of an essential part

Porsche Cayenne 955 Golden Age
Even if the distance is also history continued to ride in its own way time,
It will repeatedly and genuine rotor also will continue to subtly wear.
Also soon worn rotors If you do not replace the switch because it this time!
The large rotor think at such time,
I wonder what can not be installed by diverting as it is of genuine caliper?

Basically 2P rotor of 380mm has been managed by the Porsche part number,
Jewels the place to worry about in a very expensive subtle.
1P jewels than four times greater than the amount set in the rotor.

Fundamentally remake the dedicated caliper bracket
Porsche genuine 6 pod caliper to fit the 22-inch clearance,
The 2P rotor of large size we believe to try to manufacture because is at this time.
Extreme parts change is not performed, by diverting the existing caliper,
I proposal of choice of fitting of the large brake rotor.

Excellent this project to cost performance,
We believe a balance as possible in the replacement of only relationship on the front of the budget.
Now only 22 currently inch has become the mainstream is a matter of course whether the corresponding measures.
Braking force superior to COSPA from the mounting of a full-fledged brake system is not reliably improve,
Also to see eyes we would like sense manner also to realize the ideal combination.


Personal favorite the case for,
It has been adopted to 500HP & 521HP of this Porsche genuine

Consider the possibility of a
high-performance edition 500HP
strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper

Consider the possibility of a
Porsche Cayenne Turbo S final model 521HP
strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper

Cayenne Turbo 450HP Porsche genuine larger than 6 pod caliper,
Presence comparable to that option PCCB brakes that are Ogora to 997 GT-3.
The possibility of the brake caliper,
Or diversion to the world of the Cayenne 955 What is possible? And I tried to forward thinking.

In the case of 450HP turbo

The Cayenne 955 of Porsche
And 6 pod caliper of high-performance Brembo genuine from the beginning,
4 pod Brembo caliper will have been built into the rear.
Size is the brake rotor of the front 360mm size is adopted.
If the 18-inch size and the size of the original standard of aluminum,
This is now sufficient no problem quality and product quality.

Proposal from the Porsche to the gap problem.

The size of the aluminum wheel also 20 inches or 21 inches,
What further arrival mainstream of a new era 22-inch aluminum size in recent years?
Braking device also we have been deepening to the large diameter era with it slowly.

Porsche Cayenne 955 series of 20 inches has been adopted by the standard
Of 16 cars limited and high-performance edition 500HP,
In the Turbo S 521HP of the final model, at the same time as the increase in the size of the aluminum,
It is large-sized genuine brake rotor
From 1 Pisurota of 360mm size standard,
A two-piece 380mm it is Ogora in the bell housing another body type structure.

This size with 20-inch aluminum would still was the limit to balance basis!
So what about if the aluminum inner clearance 22-inch size?
About 400mm of outer diameter 20mm widening is if the same calculation in the normal evolution
Perhaps it is determined that I'm the right size.

Sometimes you want to mount the large-diameter rotor with additional,
The combination of the limits and the rotor shape of the inner circumference rate of caliper,
Because the jewels are determined in advance by the manufacturer design stage of,
Expansion of the rotor diameter that can correspond to the genuine caliper,
Except in some degree of combination might be that it becomes difficult wearing matching.

Caliper of shape its both sides in the 957 and later as a full complex type,
Shape into a covered expression in the helmet shape has changed.
This is the end portion of the circumference ratio have also been decided in design,
It means that you have become a dedicated design can not change the rotor outside diameter.



So attached to the initial type Cayenne 955
What do if a standard caliper?
Outer diameter for the rotor of 360mm
I tried to think of a change in the clearance gap.

Maybe
955 of 500HP had been attached to the high-performance edition,
If BIG 6POD caliper for the 380mm,
By adjusting the clearance angle of the end portion of the caliper both ends,
For the large rotor of the outer diameter 400mm ~ 430mm,
Fit as a matching was inspiration and might be able to skillfully.

Caliper mounting bolt shape is also a horizontal hole 180 degrees structure is at 450 horsepower
Large genuine 6 pod caliper has been adopted to 500HP & 521HP is,
Mounted format is also the is was extended structure by by bracket mounting of the vertical hole 90 degrees.

Possibility is not a 0! Strength of durability caliper bracket problems including,
Worth to try the product as a prototype model it is likely.

In the case of the turbo model 500HP & 521HP owner.

AFF high-performance edition 500HP

strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper KIT

Clearance processing and adjustment of both ends of the caliper
A new production of the large brake rotor adapted to 22 inches
955 new production of dedicated inner bell housing
Production of large-diameter rotor dedicated AFF caliper bracket
Jewels in the production and this plan of the dedicated brake hose.

From genuine caliper in the case of the turbo model 450HP,
Large brake caliper body, which has been adopted to 500HP & 521HP,
If asked to select the Porsche genuine 6 pod caliper jewels.




Toshifumi Kako




隙間問題に対するポルシェ社からの提案。

アルミホイールの大きさも20インチもしくは21インチ、
さらには最近では主流が22インチアルミサイズの新時代の到来でしょうか?
制動装置もそれに伴い大口径化時代へとゆっくりと深化して参りました。

この画像はRUF  22のアルミとhigh-performance edition 500HP 
strengthen brake system Porsche genuine 6 pod caliper KIT 装着時の隙間です。
20インチのクリアランスではバランスが良かったこのサイズでも、
アルミサイズが最近の22インチとなるとこれまた別問題なので御座います。

このキャリパーとアルミのインナークリアランスの隙間を考えると
ローター径は 400mm~430mmあたりのローターが理想でしょうか?







It is provided in the home country of the options
Carbon is a composite part numbers and 
PCCB amount specification.


Cayenne yellow for the front PCCB 
caliper R: 955 351 42180 203,000 yen

Cayenne front PCCB for yellow 
caliper L: 955 351 42280 203,000 yen

Cayenne PCCB front large-diameter rotor 
410mm R: 955 351 03100 461,000 yen
Cayenne PCCB front large-diameter rotor 
410mm L: 955 351 03200 461,000 yen

Front PCCB dedicated brake pad ASSY
 left and right 955 351 93,970 43,300 yen

Front brake caliper dedicated brake hose 
R: 955 355 13930 8750 yen

Front brake caliper dedicated brake hose 
L: 955 355 13930 8750 yen

Cayenne rear PCCB yellow calipers 
for R: 955 352 42180 135,000 yen
Cayenne rear PCCB yellow calipers 
for R: 955 352 42280 135,000 yen

Cayenne PCCB front large-diameter rotor 
370mm R: 955 352 03100 405,000 yen
Cayenne PCCB front large-diameter rotor 
370mm R: 955 352 03200 405,000 yen

Rear PCCB dedicated brake pad ASSY
 left and right 955 352 93,970 48,400 yen

Rear brake caliper dedicated brake hose 10,750 yen
Rear brake caliper dedicated brake hose 10,750 yen


Dedicated mounting bolt before and after 
eight and in addition to this you need the 
mounting relocation wage work.
Will be the cost of only about 2.8 million yen 
worth to exchange into this 
PCCB the four places in the before and after.
Germany home country order stock 
products via Porsche Japan.

If you are interested let's by all means try 
to challenge us in the mounting back and forth on this occasion!




本国のポルシェ社オプションで用意されている
カーボンコンポジット部品番号と
PCCBの金額明細です。


カイエンフロントPCCB用
イエローキャリパー R:955 351 42180    203,000円

カイエンフロントPCCB用
イエローキャリパー L:955 351 42280    203,000円


カイエンPCCBフロント
大口径ローター410mm R:955 351 03100   461,000円

カイエンPCCBフロント
大口径ローター410mm L:955 351 03200   461,000円


フロントPCCB専用ブレーキパッドASSY  
左右 955 351 93970    43,300円

フロントブレーキキャリパー
専用ブレーキホース R:955 355 13930   8750円

フロントブレーキキャリパー
専用ブレーキホース L:955 355 13930   8750円


カイエンリアPCCB用
イエローキャリパー R:955 352 42180      135,000円

カイエンリアPCCB用
イエローキャリパー R:955 352 42280      135,000円


カイエンPCCBフロント
大口径ローター370mm R:955 352 03100   405,000円

カイエンPCCBフロント
大口径ローター370mm R:955 352 03200   405,000円


リア PCCB専用ブレーキパッドASSY  
左右  955 352 93970    48,400円

リアブレーキキャリパー専用
ブレーキホース             10,750円

リアブレーキキャリパー専用
ブレーキホース             10,750円


専用取り付けボルト前後8本と
この他にも取り付け移設作業工賃が必要です。
前後で4カ所をこのPCCBへと交換するだけで
約280万円相当のコストとなります。
ポルシェジャパン経由の
ドイツ本国オーダー入荷品です。
ご興味のある方は是非是非この機会に
前後装着にチャレンジしてみましょう!































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