Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年4月6日水曜日

インナークリアランスと呼ばれるキャリパーオフセット隙間と22インチFORGED アルミの絶妙なる関係を考える!











インナークリアランスと呼ばれる
キャリパーオフセット隙間と
22インチFORGED アルミの絶妙なる関係を考える!



20インチ時代ならイザ知らず
現代では普通に22インチサイズが主流となった時代で御座います!
かつての大口径ローターサイズであっても、
器環境が大きく変化すれば最先端の旬からは多少の変動が御座います!
純正のポルシェPCCBでは遂に10POD大型キャリパーまで登場し
ローター径も大型化され430mmサイズへと深化して行きました。
955時代では流石にこの10POD大型キャリパーまでは
気持ちが切り替えられませんが、
22インチが主流となってきた時代においてはローター380mmサイズを超え、
400mm~430mmくらいのキャリパーオフセットクリアランスが、
要求されるのかも知れません!

制動装置新時代に相応しいブレーキシステムを只今検討中で御座います!

Toshifumi  Kako  






If 20 inches era organizer knowing
Normally 22 inches size in the modern jewels 
in the era of the mainstream!
Even in the former large-diameter rotor size,
If the vessel environment has changed significantly 
from the state-of-the-art season there is some variation!
Finally the genuine Porsche PCCB appeared to 10POD large caliper
Rotor diameter were also continue to deepen 
and to large-sized are 430mm size.
In up to this 10POD large caliper truly is 955 era
But the feeling does not switch,
Beyond the rotor 380mm size in the era of 
22 inches it has become a mainstream,
Caliper offset clearance of about 400mm ~ 430mm is,
It might be required to be!

The brake system worthy of the braking device 
new era jewels being now consider!

Toshifumi Kako



























































































































22 inches of the other side of the gap

360mm 380mm 400mm

Front 400mmRDD 2P rotor and 8 POD Brembo yellow
Porsche 450HP turbo genuine 1P rotor of middle 360mm
Porsche 521HP Turbo S genuine 2P rotor in the back 380mm



SIGMA dp2 Quattro



FORGED  22インチ  隙間の向こうは,

360mm 380mm 400mm

手前  400mmRDD 2Pローターと8 POD ブレンボ黄色
真ん中 360mmのポルシェ450HPターボ純正1Pローター
奥 380mmのポルシェ521HPターボS純正2Pローター


SIGMA dp2 Quattro





































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