Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年4月27日水曜日

955 カイエンターボSのブレーキシステムを効率的に煮詰めてみる計画。



955 Cayenne Turbo S 
effectively boiled down 
to try planning the brake system.

Porsche of limited car
high-performance edition 500 horsepower
With your high little genuine 
6POD front two-piece rotor 380mmn

And 450 horsepower of standard chlorofluorocarbon 
6POD front brake rotors for turbo
The effective utilization how that would 
be able to re-use was seen positively considered.

And local processing of the caliper of 
6POD strengthening brake kit for the 500HP
Transplant surgery and 
from 380mm 2-piece rotor to 430mm 2-piece rotor.
In this case is to improve the rotor left and right ASSY to 430mm
Production of caliper fixed bracket is also included at the same time.

And it had been used on the front
Porting the 380mm 2 piece 
of Porsche genuine of the rotor to the rear.
This case is allowed to manufacture the rear 
of the inner bell housing in the custom-made
Once again in the rear front of the rotor reuse
How about Nante resurrection?

So a genuine brake caliper of 450HP
How it would then be transplanted to the rear!
The reception is AFF original large-diameter
It includes the rotor KIT 430mm 2-piece rotor.
And to 380mm 2-piece rotor
Genuine 6POD of 450HP 
for the Cayenne Turbo Front
I tried to think of before and 
after the combination of the brake caliper.

First and 30 cars limited model Cayenne Turbo S 
521 HP of the 955 final model
The familiar high-performance edition 
of 16 cars limited model
500 horsepower of the owners 
of the two and the two front of the rotor caliper
There is a maximum 
of features and benefits that effective use can be.

What about the case of So of the 
955 Cayenne Turbo 450HP owner
Jewels in the effective use of the front of the 
genuine 6POD caliper in the rear.
AFF original large diameter of 380mm same is for the rear
A two-piece rotor in this case is a built-in schedule.
Transplant surgery a large-diameter 
430mm 2-piece rotor of AFF original on the front.
Caliper ASSY of 6POD strengthening brake kit for the 500HP
Order it on the left and right new goods 
installation of the coloring paint after work after local processing.

By effectively utilizing the existing Porsche genuine parts,
Going to raise the quality trimmed the outer diameter balance
Ideal jewels in the reconstruction of waste-free brake system!


Toshifumi Kako





955 カイエンターボSのブレーキシステムを効率的に煮詰めてみる計画。

ポルシェの限定車
ハイパフォーマンスエディション500馬力に奢られた
純正6PODと少しお高いフロント2ピース380mmnローター
そして450馬力標準ターボ用のフロン6PODフロントブレーキローターの
再利用出来るであろう有効活用方を前向きに考えて見ました。

500HP用の6POD強化ブレーキキットのキャリパーを局部加工して
380mm 2ピースローターから430mm 2ピースローターへと移植手術。
この場合はローター左右ASSYを430mmに改良させるために
キャリパー固定ブラケットの製作も同時に含まれます。

そしてフロントに使用されていた
380mm 2ピースのポルシェ純正のローターをリアへ移植。
この場合はリアのインナーベルハウジングを特注で製作させて
フロントのローターは再利用してリアでもう1度
復活なんてのはどうでしょう?

そこで450HPの純正ブレーキキャリパーを
リアへ移植させてしまう方法!
フロントはAFF オリジナルの大口径
ローターKIT  430mm 2ピースローターを組み込みます。
そして380mm 2ピースローターへ
カイエンターボフロント用の450HPの純正6POD
ブレーキキャリパーの前後組み合わせを考えてみました。

まずは955最終モデルの30台限定車カイエンターボ S   521 HPと
16台限定車でお馴染みのハイパフォーマンスエディション
500馬力のオーナーはキャリパー2個とフロントのローター2枚を
有効活用が出来るという最大の特徴とメリットが御座います。

それでは955  カイエンターボ 450HPのオーナーの場合はどうでしょうか?
フロントの純正6PODキャリパーをリアで有効活用で御座います。
リア用には同じく380mmのAFF オリジナルの大口径
2ピースローターをこの場合は組み込み予定です。
フロントにはAFF オリジナルの大口径430mm 2ピースローターを移植手術。
500HP用の6POD強化ブレーキキットのキャリパーASSYを
左右新品で取り寄せて局部加工してから色塗りペイント作業後の装着です。

既存のポルシェ純正パーツを有効活用させて、
外径バランスを整えクオリティーを上げて行く
理想的で無駄の無いブレーキシステムの再構築なので御座います!


Toshifumi  Kako  


















































































































































































































































































0 件のコメント:

コメントを投稿