Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2016年4月19日火曜日

ポルシェカイエン955 隠された水廻りの耐久性の問題点とそれに対する改善案と対策について! ポルシェカイエン955シリーズの水廻りの鬼門には もう2カ所隠された脆い部位が御座います!














Porsche Cayenne 955
Durability of the problems of the hidden water around and
Improvement plan for it and about the measures!




The Porsche Cayenne 955 series 
of water around 
It is fragile site that was hidden 
the other two places there!


955 Cayenne succession of
Problems of water around the same site in a short 
period of time is destroyed suddenly.
Plastic genuine coolant pipe,
There is a phenomenon in which 
the break to not withstand the heat.
Swaying and vibration near the seam 
of the engine of the mission,
Without being completely plastic materials
 withstand the high heat of the engine,
Before long, the jewels a place where local 
destruction is supposed to pick a life.


If counting from the new car 
ten years or more of daily use,
This problem also can understand to some extent,
Luxury car equivalent to about 
15 million yen in lump sundry expenses
There is meaning problems that is to break in so short time.


From Purapaipu as a countermeasure parts 
exchange of water around,
Meaning that there is a replacement to 
the measures after the aluminum pipe,
955 series is there also a repair place of promise!
Problem was provided in the engine V-bank
And plug heater coolant pipes of the cooling water circuit,
Of the two locations of the cooling water lower coolant pipe
This structure maneuverability and its material 
that leads to aging of maneuverability and material.


It is natural, but in order to replace this site
We must remove all the peripheral equipment of the engine.
Desorption wage is also required replacement 
of the coolant exceeds the total amount of single item parts.


Be exchanged measures parts in
 exchange for this water around,
Also three also joint, such as shown in the figure,
You amazed because it is plastic material 
that has a problem in the material basis.
But is tightening place where bands 
are tightened rather tough in,
This plastic material by heat also eventually 
will lead to material collapse.
955 is a turbo engine and two places,
This 955 is an engine and one place of the NA.


Vehicle of water around the 
replacement work in the AFF is,
This material also incorporates all 
the measures parts manufactured in all made of metal,
Otherwise if a repair of Porsche genuine OH kit,
This site is new same material 
PLASTIC PARTS jewels is enclosed!
It will incorporate this and now at an early stage 
in the twice effort will punk this place!


It is natural, but in order to once 
again replace this site
All the peripheral equipment of the engine 
must be similarly removed.
Desorption wage exceed the total 
amount of single item parts,
It might be a vicious circle I replacement of 
coolant also that once again necessary.
In flow work for the cause it is known from the beginning,
When it will incorporate believe this fragile plastic material!
Jewels in the street twice effort of imagination.
Of the vehicle that has been replaced 
with aluminum pipe after measures 
in the repair shop's elsewhere,
955 This site is sent to burst like a time 
bomb is the many recently.


Metal measures parts of the 
image it will be unveiled this time!





Toshifumi Kako









ポルシェカイエン955 
隠された水廻りの耐久性の問題点と
それに対する改善案と対策について! 




ポルシェカイエン955シリーズの水廻りの鬼門には
もう2カ所隠された脆い部位が御座います!

955カイエンの連続して
短期間に同じ部位が突然に破壊される水廻りの問題点。
脆き素材としてのプラスティック製の純正クーラントパイプが、
熱に耐えられずに素材が劣化して壊れる現象が御座います。
水廻りのメインパイプの件はもう皆様ご存知かと思われます。
エンジンのミッションの合わせ目付近の揺れる振動と、
エンジンの高熱にプラ素材が耐えきれずに、
やがては寿命を向えて局部破壊が想定される箇所で御座います。

プラ素材から耐久性に優れたアルミパイプへと、
ポルシェメーカー純正側で対策後のパーツを、
アフターにて発売している箇所なので御座います!
この脆き素材としてのプラ素材から、
アルミパイプに交換させておかないと、
いずれは遅かれ早かれ水難の相に見舞われます。

新車から数えて十年以上の日常使用なら、
この問題もある程度は仕方なく理解出来ますが、
諸経費込みで約1500万円相当のポルシェの高級車が
こんなに短時間で壊れるにはある意味問題が御座います。

水廻りの対策パーツ交換として
簡易プラ製の三つ又ジョイントパイプ2カ所が鬼門でも御座います。
対策後の耐久性に優れたアルミメインパイプへと入れ替えがある意味、
955シリーズはお約束の修理箇所でも御座います!
ここが耐久性のある金属素材としてのアルミに変更されているのに、
何故か三つ又2カ所だけは脆いプラ素材でのまま、
補修リペアキットしか残念ながら存在しておりません!

問題はエンジンVバンクに設けられた
冷却水回路のプラヒータークーラントプラパイプと同じ素材。
冷却水ロアークーラントパイプの2カ所の
取り回しと材質の老朽化を招く
その素材と取り回しチープな構造なのです。

当たり前ですがこの部位を交換する為には
エンジンの周辺機器一式を全て取り外さなくてはなりません。
脱着工賃は単品部品の合計金額を超え
同時にクーラントの入れ替え作業も必要なのです。

この水廻りの交換で改前後のアルミ対策パーツを交換されても、
図のようなバイパス3つ又ジョイントパーツも、
素材的に問題のあるままでの簡易プラ素材ですから本当に呆れます。
純正締め付け固定バンドでキツく締め付けてある箇所なのですが、
熱によりこのプラ素材もやがては素材崩壊を招きます。
締め付けがキツ過ぎてプラが内部で割れて結果水漏れを引き起こします。
寿命も中途半端に短く熱い冷却水の温度に耐えられないような、
簡易素材の選択がメーカーとして非常に残念です。

955ターボエンジンですと
大小の併せて合計2カ所、
タービンに分岐させる冷却水のジョイント部と、
アッパーホースのエンドで後ろ側に廻り込んだ
バイパス3つ又ジョイントパーツが1カ所なのです。

カイエンS ノンターボ NAの955エンジンですと、
タービン冷却ジョイントが必要御座いませんから、
大きなバイパス3つ又ジョイントパーツが1カ所だけの交換です。

AFFでの水廻り交換作業の車両は、
この素材も全部金属製で製作して
対策部品を全て組み込んでおりますが、
そうでないポルシェ純正OHキットでの入れ替え修理ですと、
この部位が新しく同じ脆い素材での
簡易プラパーツが同封されて御座います!

これを組み込みますと2度手間で早い段階で
今度はこの場所が遅かれ早かれやがてはパンクします!
3つ又ジョイントパーツのパンクの原因は簡単明快に
締め付けバンドの圧力に負けて、
素材が局所内部崩壊するのです。

締め付けが弱いとやがては圧力に耐え切れずに
ホースが抜けるという情けなさ!
締め付けが強過ぎるとプラスティック素材が内部崩壊で
素材が潰れてしまうというお粗末なパーツの問題点なので御座います!

当たり前ですがこの部位をまたまた交換させる為には
エンジンの周辺機器を全て同じく取り外さなくてはなりません。
シールガスケットを含め脱着工賃は単品部品の合計金額を超え、
悪循環かも知れませんがクーラントの入れ替えもまたまた必要なのです。
再生素材でもあるまいしこのプラの耐久性の無さは大きな問題で御座います。

最初から故障の原因が解っているのに面倒臭がって流れ作業で、
この脆いプラスティック素材を信じて
純正リペアキットとして同時に流れ作業で組み込んでしまうと!
想像の通り短期間で同じような水漏れ破損を引き起こします。
純正部品の使用でこの有様は本当に信じられないような出来事ですが、
これこそが懐を直撃するような2度手間修理の原因なので御座います。

他所の修理工場さんで対策後の
アルミパイプに交換されている955車両の、
この三つ又部位が時限爆弾のようにやがては破裂して
AFFに積載車で送られてくる955が、最近は非常に多いのです。

隠された955カイエンとしての水廻り問題点なので御座います。
短期間に同じ部位が修理後なのに突然に破壊される脆い箇所の存在。
安心して長期間カイエンに乗って頂く為には
深く考えさせられるパーツなのです。

AFF オリジナル金属製の対策パーツ
バイパス3つ又ジョイント
パーツの画像は今度 お披露目させて頂きます!




Toshifumi  Kako  







































































































































































































0 件のコメント:

コメントを投稿