Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

Porsche Cayenne 955 specially designed AFF design 22

2018年2月27日火曜日

佐々木さん 957 ベースグレードから3台目のカイエンとして 957 GTS を密かに狙います!  957 GTS 黄金期到来の予感。











佐々木さん 957 
ベースグレードから3台目のカイエンとして 
957 GTS を密かに狙っておられます!

足廻りのブッシュもしくはリジットショックASSYを、
リフレッシュ作戦として新しく、
交換させようかとも考えていたのですが!

今後のメニューと費用対効果を計算した結果!
1年くらいの将来において同じ957でも
GTSが狙い目なのかもしれない?
という1つの方向性と結論に辿り着きました!


957 GTS 黄金期到来の予感。


ノンターボですがNA   GTSは
ある意味お買い得感満載のスペシャルマシン!


高度なスポーツセッティングが標準から装着された、
GTSの名を飾る 957  NA  スペシャルマシン!
コストパフォーマンスに優れる名車かも知れません!
豪華で過剰品質装備のGTS  957が魅力的。

955シリーズに引き続き今度は後期モデルの
957その中でもGTSが狙い目の黄金時代が到来です!

爆発的に売れた人気車輌は
中古市場に数が多く出回って来ますと、
需要と供給のバランスが逆転して販売価格が熟れて来ます!

黄金期とは、簡単に申しますと手放す人が増えて、
次に購入される人の割合が比較的少ない場合に起きる、
中古市場販売価格の逆転現象なので御座います!

GTSは何が豪華装備なのか?

室内のアルカンターラ
コンビスポーツシートを始め、
天井の標準アルカンターラ仕様や、
純正標準のオールステンレス
ブルブトロニック切り替え式スポーツエクゾーストに、
適度なフィーリングの変更可能な
切り替え式のローフォルムな車高。

リジット式油圧ダンパー 
可変減衰力調整式ショックとしての足廻り!
エアーサスペンションは
違ったハードな乗り心地が実現。

そしてアルミ製パワーバルジターボボンネット以外は、
最初から外観ターボエクステリアが与えられた
豪華装備が大きな特徴だったのです。

搭載されるエンジンは V8  
直噴式のDOHC  4,8リッターのNA搭載で、
数は少ないですがこのグレードでの、
希少なマニュアルミッション車も選べます。

もう1度 紅いGTSの希少マニュアルミッション車で、
957スポクラスタイルを製作してみたいと思いました!

この画像のGTSは
以前乗っていた957の赤です。
フロントはスポクラエアロ957を、
この車両を元にオリジナルでデザインさせました。
さらには955のサイドスカート
スポクラエアロを957に組み込みました。

リアセクションは
955のデザインへと全て変更させて、
先祖のデザイン955と
後期モデルマイナーチェンジの957の中間で
AFF   956仕様としてパロディーカスタムさせました!


何故 専用のエアロパーツを開発する事になったのか?


それは純正標準での
日本のナンバープレートの装着固定位置が、
デザイン的に観ても どうしてもおかしいと
感じたから他なりません!

こんな肝心な
エクステリアの美観を損なうような
インテークダクトのど真ん中に、
大きなナンバープレートを平気で
装着させている環境が本当に歯痒く思いました!

ナンバープレートの位置を、
局部的に変更させると余計な違和感があるのと、
このGTSのエクステリアデザイン?
よく見たら横方向に広くて、
上下に薄い純正のロアーパネルの構造にも、
個人的にですが妙な違和感を感じました。

本来であれば適度な下方向への
適度な厚みと膨らみが欲しいところで御座います!
この造形はボトムのボリュームが妙に足りないのです!

これでは折角最初から35mmのローフォルムなのに、
中途半端に車高が高くて腰高な格好悪さを顔面から引き出します!
サイドから眺めたら結構 車高も低いのにフロントから眺めると、
妙にハイリフトな腰高でしかも横広顔に観得てしまうのです!

GTSの走行シーンを写真撮影の為に自分で何枚か撮影していて、
何度も感じる変な違和感を修正させる為に局所を少し手直しがキッカケでした。
こうしてAFFのオリジナルエアロは時間を掛けて完成して行きました。


957 GTSを手に入れ 自分の為に自分で設計し直し、
局部的な気になる点を改善させて行っただけなので御座います!

ナンバープレートの位置と、
スポクラエアロ装着後の全体の雰囲気をご確認下さいませ!
因にGTS  957のこの車高は 一切手を加えては御座いません!

Toshifumi  Kako  






























































































































































































































































































































































































































































































































































957 GTS Premonition of the arrival of the golden age.

Mr. Sasaki 957

From the base grade as the third Cayenne
957 GTS is secretly aimed!

Bush or rigid shock ASSY around the legs,
As a refreshing strategy,
I was planning to exchange it, though!

Result of calculating future 
menu and cost effectiveness!
Even in the same 957 in the future about 1 year
Maybe GTS is aiming?
I arrived at one direction and conclusion!


957 GTS Premonition 
of the arrival of the golden age.


Although it is non-turbo, NA GTS
In a sense, it is a special machine full of affordability!


Advanced sports settings were installed from the standard,
957 NA special machine decorating the name of GTS!
It might be a good car with excellent cost performance!
The luxurious and excessive quality equipment GTS 957 is attractive.

Continue to the 955 series this time the late model
957 Among them, the golden age where GTS aimed is coming!

Popular vehicles sold explosively
When a large number comes 
to the second hand market,
The balance between supply and 
demand is reversed and the selling price is ripe!

In the golden age, 
if it is easy to say, more people will let go,
It happens when the percentage 
of people next purchased is relatively small,
It is a reversal phenomenon 
of second - hand market selling price 
What is GTS 'luxury equipment

Indoor Alcantara
Starting a combination sports seat,
Ceiling standard Alcantara specifications,
All standard stainless steel
Brub Torronic switching type sports exhaust,
Modifiable changeable feeling
Switchable low form vehicle height.

Rigid type hydraulic damper
Around the foot as a variable 
damping force adjustable shock!
Air Suspension
A different ride comfort realized.

And except for aluminum 
power bulge turbo bonnet,
Outward appearance turbo 
exterior was given from the beginning
Luxury equipment was a big feature.

The installed engine is V8
With direct injection DOHC 4, 8 liter NA,
Although the number is small, in this grade,
You can also choose rare manual transmission vehicles.

Once again with a scarce GTS 
rare manual transmission car,
957 I thought that I would like 
to make a spokes style!

The GTS of this image
It is 957 red that I was riding.
The front is Spokura Aero 957,
I made the original 
design based on this vehicle.
In addition, 955 side skirts
I incorporated Spokura Aero in 957.

The rear section is
I changed all to the design of 955,
Ancestral design 955 and
In the middle of the 
late model minor change 957
We made parody custom as 
AFF 956 specification!


Why was it supposed 
to develop exclusive aero parts


It is a genuine standard
The mounting position 
of Japanese license plate is fixed,
Even if you see it in design it is absolutely funny
Because I felt it was nothing else!

Such a crucial
It seems to hurt the 
aesthetic appearance of the exterior
In the middle of the intake duct,
Do not mind bigger license plates
I thought that the environment I was 
wearing was really itchy!

The position of the number plate,
There are unnecessary 
discomfort when changing locally,
Exterior design of this GTS

If you look closely it is wide 
in the sideways direction,
Even on the structure of a genuine 
lower panel which is thin in the vertical direction,
Personally, I felt a strange incongruity.

If it is originally appropriate downward
where you want a moderate thickness and bulge!
In this modeling the bottom volume is oddly missing!

Although it is 35 mm low form from the beginning,
The car height is high halfway 
and pulls out from the face high-height bad height!
If you look at from the side, you can see the view from 
the front despite the fact that the car height is quite low,
It is strangely high lift height and you can see it on a wide side face!

I was shooting a few screens of GTS
 by myself for photography,
In order to fix a strange sense of 
incongruity that I feel over 
and over it was a little reworking of the locality.
In this way, AFF's original aero has been 
completed over time.


957 GTS obtained, 
redesigned for myself by yourself,
We just improved the point 
of local concern and we did it!

The position of the license plate,
Please check the whole 
atmosphere after installing Spokura Aero!
Cause this car height of 
GTS 957 is not added at all!


Toshifumi Kako










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